Angelheart

Angelheart, hon är ett 7 årigt sto av rasen Tovero eller som rasen annars är mer känd som paint häst. Hon har endast varit i min ägo i några veckor men det känns som att vi kännt varandra i evigheter. Hon är en häst som jag har suktat efter sen hon först satte sin hov på Jorvik. Som hennes namn avslöjar är hon verkligen en ängel hela hon. Hon har ett hjärta av guld och är en av de mest godhjärtade hästarna jag mött. Hon har inte haft en allt för lätt uppväxt, när hon bara var en åring blev hon och hennes mor samt några andra djur lämnade kvar på gården då familjen flyttade pga ekonomiska svårigheter. Hon hamnade då hos ett fosterhem där hon har bott fram till nu. Fosterfamiljen kände att hon var redo att adopteras bort och dessutom behövde plats för nya hästar. Jag så annonsen föll jag pladask, jag ringde dem och fick komma och provrida henne. Både jag och fosterhemmet var eniga, hon fäste sig vid mig direkt. Hemma i jorvikstallet är hon bästa vän med min trogna North warrior och hon följer honom som en liten svans. Hon är precis som mina andra hästar helt unika och jag skulle inte klara mig utan nån av dem. 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0