Evening Beauty, "Eowyn"

 
Evening Beauty eller Eowyn som hon kallas till vardags är ett 13 årigt arabiskt fullblods sto. Hon är döpt efter en karaktär i Sagan om ringen som bär samma namn. Hon fick namnet eftersom hon en väldigt liknande personlighet som den karaktären. Hon står upp för den hon är och låter inte folk nedvärdera henne bara för att hon är tjej. Hon är nog den som är högst i rang efter Northwarrior och tvekar inte med att sätta de andra på plats. Eowyn är en väldigt trevlig och unik individ som är lika envis som hon är vacker. Hon visar tydligt vad hon känner och är inte lättövertalad. Tillsammans tränar vi i alla möjliga discipliner och hon finner sig i det mästa men det är på de långa turerna hon trivs bäst. Vi kan rida från jorvikstallet upp till bergen i firgrove sen vidare till gyllenåsarna och sedan tillbaka samma väg igen. Hon är en häst som trivs med att själv få välja tempo och bara springa på. Jag rider alltid henne på nästan helt långa tyglar, hon får bestämma det mesta. Min söta lilla guldhäst, jag är så glad att jag fann dig.



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0