De nya ponnyerna/vildhästarna

Det har varit mycket spekulationer om de ny ponnyerna på Sydhoven, om vilken ras det är och när man kommer kunna köpa dem. Har man gjort uppdragen med Eremiten så får man nog en hint om detta. En del tror även att dessa hästar vi ser nu bara är en NPC version av de hästar som kommer släppas sen. Jag håller nog inte riktigt med där, det är en bra teori men jag tror faktiskt att det är hästarna i sin nuvarande form som vi kommer kunna köpa. Sen tror jag att rasen antingen kommer vara vildhäst eller Welsh Cob. Provade och googla på just den rasen här om dagen och hittade bilden nedan som ett av de 5 första bilderna i sökningen.
 
Bild från google bildsök Welsh Cob palomino
 
 
Jag gick sedan in i spelet och fotade en av palominoponnyerna på Sydhoven och enligt mig är de näst in till identiska med hästen på bilden ovan. Hittade även bilder på svettfuxen, de gråa samt den ljusbruna. Därför tror jag starkt att hästarna vi fått möta på Sydhoven är av rasen Welsh Cob.
 
 
 
 
 
Vad är era teorier om dessa vackra varelser? Eller någon annan tanke ni har?
 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0