Dreamgirl "Marimba"

 
Dreamgirl eller Marimba som hon kallas i stallet är ett 14 årigt quartersto som kom till mig i slutet av sommaren 2015. Det var kärlek vid första ögonkastet, jag är ju svag för dessa guldiga damer med skinade hårrem. Det var något med Marimbas blick som fick mig att haja till, i hennes ögon såg jag en gammal vän, som att vi känt varandra sen urminnes tider så det var bara naturligt att hon skulle följa med mig hem den dagen. Marimba är en otroligt vänlig själ och hon skulle aldrig medvetet göra någon illa, visst kan hon hoppa lite för lastbil eller så någon gång men är annars lugn som en filbunke. Hon kan dock vara väldigt envis, precis som jag. När två envisa blondiner möts kan det bli spännade men det slutar ofast med att jag går ut som vinnare i en tvist. Tillsammans har vi varit med om många äventyr och hon är den häst i mitt stall som jag varit och bergsklättrat med mest. Hon är försiktig och nogrann med sina hovar sen tror jag hon tycker att det är väldigt roligt. Så hon är min nr 1 bergsklättringshäst och en av mina favorithästar här i stallet. Marimba är döpt efter den första hästen jag försälskade mig i då jag började hålla på med hästar för mer än 10 år sedan. Hon är en exakt kopia av henne vilket gör att bandet till denna pixelhäst känns lite starkare än till andra (Borsett från Batte och Northwarrior). Marimba är unik och jag älskar henne nå otroligt, längtar tills vårat nästa äventyr tillsammas. Vart vi hamnar då? Det får tiden utvisa men jag vet att denna drömtjej kommer ta mig dit.
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0